ZAPLECZE TECHNICZNE TWOJEJ IMPREZY
OŚWIETLENIE I NAGŁOŚNIENIE SCENICZNE
SKLEP4EVENT NAJWIĘKSZA OFERTA ATRAKCJI
WYPOŻYCZALNIA GASTRONOMICZNA
NAJWIĘKSZA OFERTA EVENTOWA W POLSCE
ZBIERAJ PUNKTY - ZGARNIAJ NAGRODY

Newsy

DŹWIĘK i ŚWIATŁO - niedoceniany element każdej imprezy

25-08-2016

Efekty wizualne i dźwiękowe – niedoceniany element każdej imprezy?

Dlaczego nie doceniany? Wiele osób uczestnicząc w imprezie nie zwraca uwagi co, tak naprawdę sprawia że jest kompletna, widowiskowa i daje niesamowity charakter. Można by pomyśleć – LUDZIE?

Tak na pewno, ale nie samymi ludźmi żyje impreza. Gwarantem udanej imprezy jest jej odpowiednia oprawa. Mam na myśli wszystko to co świetnie wygląda, i dobrze gra, czyli: oświetlenie, nagłośnienie oraz efekty specjalne.

Jak dobrać odpowiednie nagłośnienie?

Wszystko, tak naprawdę, zależy od charakteru i wielkości imprezy. Na organizowanym w plenerze koncercie czy dużym pikniku, należy zapewnić odpowiednio efektywne, najlepiej liniowe nagłośnienie np. POL AUDIO SLA 112, które spełni rider techniczny większości polskich gwiazd. Mówiąc o naprawdę mocnym nagłośnieniu, możemy zaproponować zestaw MEYER MELODY, którego moc o siąga powyżej 6kw i nadaję się zarówno na imprezy plenerowe jak i do dużych sal klubowych czy koncertowych. Jeżeli nie potrzebujemy, aż tak mocnego brzmienia, a organizowana impreza jest kameralnym bankietem czy korporacyjnym spotkaniem, możemy w zupełności zaproponować nagłośnienie mobilne. Do wybory mamy wiele ciekawych zestawów. W bardzo dobrym stosunku jakość-cena jest np. nagłośnienie JBL VRX 900 czy Zestaw kolumn aktywnych RCF A322 400W, które w spokojnie poradzą sobie z tego typu eventami.

Co oprócz nagłośnienia?

 

Potrzebujemy urządzenie do zarządzania dźwiękiem, dlatego nie możemy zapomnieć o mikserze audio. Tutaj jest kilka opcji do wyboru. Jeżeli muzyka będzie puszczana z odtwarzacza cd playera, gramofonu czy po prostu z komputera wystarczy nam mikser audio lub dj-ski, np. PIONEER DJM 600 czy Pioneer DJM-700. Inaczej ma się sprawa z bardziej zaawansowana techniką, kiedy mamy do obsłużenia koncert czy występ artystyczny. Będziemy potrzebować miksera wokalnego, czyli takiego gdzie będzie możliwość ustawienia osobnych parametrów na każdy kanał. Dobrym rozwiązaniem w zależności od potrzeb będzie, np. Mikser ZED 12FX, Behringer DIGITAL MIXER X32 COMPACT lub Europower PMH5000.

Kolejnym etapem jest dobranie odpowiedniego wzmacniacza ( końcówki mocy ) do osiągnięcia odpowiedniej dynamiki dźwięku, np. CROWN CL1, odpowiednio zestrojonych mikrofonów jak np. Shure SM58.

 

 

Efekty wizualne – główny punkt programu.

Wizualna oprawa wydarzenia, bez względu na to czy jest mała impreza firmowa czy duży spektakularny koncert, jest bez wątpienia bardzo ważnym elementem całej układanki. Na szczęście jest w tym aspekcie naprawdę spore pole do popisu. Począwszy od prostego oświetlenia typu PAR 56 300W, PAR 64 LED RGB na bardziej zaawansowanych jak ruchome WASH LED RGBW, PG LED 100W do naprawdę super efektywnych jak np. Głowa Stage Zoom 1200 czy MAC 700 Profile. Ilość oświetlenia warto dopasować do wielkości pomieszczenia oraz rampy na której będziemy oświetlenie mocować.

Efekty specjalne – jakie wybrać?

Jak sam nazwa wskazuje ma to być efekt specjalny, spektakularny. Świetnym pomysłem jest przygotowanie pokazu sztucznych ogni, który w zależności od długości trwania będzie kosztował od kilku do kilkunastu tysięcy złotych. Możemy również zorganizować LASER SHOW, wynajmując laser do projekcji, np. Laser STAR-3D, lub profesjonalny pokaz przy użyciu kilku bardzo mocnych laserów, które dają efekty znane z największych festiwali muzyki elektronicznej. Ciekawe efekty dają również wytwornice ciężkiego dymu jak np. Antari ICE-101 DMX, czy wytwornice śniegu Antari s-100x oraz wyrzutnie confetti i CO2.
Planując scenariusz imprezy, warto jest rozważyć najbardziej efektywny sprzęt nagłośnieniowy i oświetleniowy, tak żeby nie przesadzić w żadną stronę. Warto jest porównać parametry kilku zestawów i dobrać najbardziej optymalne rozwiązanie.

Jeżeli będziesz miał pytania związene z tym tematem, napisz do specjalisty na stronie www.sklep4event.pl

SKLEP4EVENT

ORGANIZACJA IMPREZY

W 4 KROKACH

1. WYBIERASZ PRODUKTY - WYSYŁASZ ZAMÓWIENIE

2. W 72h DOSTAJESZ POTWIERDZENIE DOSTĘPNOŚCI WYBRANYCH PRODUKTÓW ORAZ WSZYSTKICH KOSZTÓW

3. POTWIERDZASZ ZAMÓWIENIE

4. SYSTEM GENERUJE DOKUMENTY POTRZEBNE DO REALIZACJI USŁUGI